V súčasnom konkurenčnom prostredí je dennodennou realitou tlak na znižovanie prevádzkových nákladov firiem a šetrenie na každom možnom mieste. Prirodzene ako prvé prídu na rad položky, ktoré sú zdanlivo nepotrebné a zbytočne drahé. Jedným z najjednoduchších riešení je napríklad zníženie, alebo aj zrušenie výdavkov na upratovacie služby.

Náhradným riešením je napríklad zabezpečenie upratovania vo vlastnej réžii interným zamestnancom. Je ale toto naozaj správne riešenie. Predtým ako spoločnosť pristúpi k podobnému riešeniu mala by si uvedomiť nasledujúce skutočnosti:

1, Interný zamestnanec nás taktiež stojí peniaze a samozrejme aj príslušné odvody

2, Niekto musí daného zamestnanca kontrolovať a riadiť, čo tiež nie je zadarmo

3, V prípade výpadku, choroby, dovolenky musí byť zabezpečený zástup

4, Aj zástup musí niekto zorganizovať a to stojí samozrejme čas a peniaze

5, Čo ak zamestnanec odíde natrvalo. Niekto musí stráviť čas výberom nového zamestnanca

6, Taktiež musí byť zabezpečená dodávka čistiacich potrieb a hygienického materiálu

7, Aj prípadná čistiaca technika stojí nemalé peniaze

8, Čo ak sa vyskytne potreba nárazových upratovacích prác

Po zodpovedaní si týchto otázok a reálnom zhodnotení všetkých nákladov s tým súvisiacich možno nakoniec dospejete k zisteniu, že zabezpečenie upratovania cez upratovaciu spoločnosť je predsa len lacnejšia alternatíva.